tisdag 12 maj 2009

Marty & Sofia have a little guitar lesson at Black Jim Gallery...

Yes, Sofia have lately been more & more interested in the guitar. So we came up with this brand new idéa.
You wish a song and we try to play it for you! Please choose an easy one, not more then 3 maybe 4 chords.
As a start we have chosen the Swedish saint Olle Ljungström and his song "Försökskanin".
Under the first clip you find the original. Olle performing "Försökskanin" in Stockholm in a wheelchair after breaking both his feet before the show.



Here is the lyrics in Swedish to sing along to...

"Jag är försökskanin, jag har ätit tvål

Jag måste dö en dag, det är ganska bra

Jag passar bra i bur, det känns flott

Det är sånna som vi som visar hur bra ni kan bli

Ahahaahahaahahahahaiiiahahahhaiahahaa

Men mest av allt vill jag va C! eh G! eh...

En man utan sorg, dansande på ett torg A! med Ingeborg

Men om jag för en sekund fick ett uns av förstånd

Skulle jag nog ändå valt A dig och förbli kanin"





For thoose who can´t understand Swedish Sofia has done a translation of the "försökskanin" lyrics, so also you can sing along. Good luck!


"I´m a labb rabbit, I´v been eating soap


I must die one day, that is pretty good


I´m looking good in cage, it feels neat


there are people like us that shows how great you could be


ahahahahahahahahahaiiahhaahaiahahahaa


But most of all I want to be C! eh G! eh..


a man without sorrow, dancing on a square A! with Ingeborg


but if I for a second got a to be a little bit less insane (?)


I would have choosen A you and continued to be labb rabbit"

2 kommentarer:

  1. Att bryta en fot kan jag förstå, men båda? Samtidigt? Vilken prestation!
    Briljant text.Men läser han innantill?

    SvaraRadera
  2. haha, jag vet. Det verkar svårt på något vis=)
    Som det ser ut så läser han innantill. Det gör det ännu mer briljant skulle jag säga. Lite som en skolklass som sjunger på en skolavslutning.

    SvaraRadera